O co jde | ||
Jedním z důvodů, proč jsme se pustili do Boovieho 2, je jeho genealogie. Podobně jako u Zombíků nebo Bublin totiž sahá historie jeho rodu hluboko do pravěku počítačové zábavy, takže skvěle zapadá mezi naše ostatní výtvory. | ![]() | |
Na první pohled vypadá Boovie jako příbuzný hry Sokoban, ale to je spíše vzdálený bratranec. Zakladatelem rodu je ve skutečnosti hra Flappy. Ta existuje pro řadu osmibitových počítačů, a tak se tým KVL rozhodl vytvořit její konverzi pro ZX Spectrum. Později KVL něco upravili a vylepšili, a tak vznikl Boovie, ke kterému pak pro Future Games stvořili i PC verzi. Ostatně podívejte se sami. | ![]() | |
Vývoj | ||
PC verze získala řadu příznivců, a tak se na jaro 1999 začal plánovat Boovie 2. Toho už jsme se spolu s KVL účastnili i my, a tak snad můžeme podat nějaké podrobnější informace o vývoji. | ![]() | |
Podle původního plánu měl Boovie 2 pokračovat v tradici mírného pokroku v mezích zákona. Tehdy jsme napsali několik vývojových dokumentací, nakreslili jsme část grafiky, ale z důvodů časové vytíženosti KVL se příliš nepracovalo na programu. Během léta Boovie 2 usnul a přes pokusy probudit ho na podzim k životu podřimoval až do konce roku 1999. | ![]() | |
Začátkem roku 2000 jsme se rozhodli, že vývoj vezmeme pevně do rukou i bez aktivní účasti KVL a původní plán jsme přehodnotili. Je přece doba 3D akcelerátorů, tak proč by Boovie 2 nemohl používat nějaké ty textury a polygony? Během několika měsíců vznikl základ 3D enginu, ale čím déle jsme na něm pracovali, tím zřetelnější bylo, že se 3D grafika k Booviemu nehodí. Když se k tomu přidaly komplikace, které vyplynuly z 3D architektury, nakonec jsme se vztekli a pokorně jsme se vrátili do 2D. | ![]() | |
Takže jsme momentálně zase placatí a piklíme, aby Boovie 2 dopadl co nejlépe a co nejdříve. Tentokrát už to snad vyjde! =) |